Annonce

Debatforum

Stoppet - godt på vej

Topic KVIT-FÆLLESSKABET
Author: Tidligere medlem 26-03-2011 09:01:30

Kære kvittere.

I får her et sammenskriv af vedtægter og referat fra sidste ”generalforsamling” afholdt for længe, længe siden.
Jeg har tilladt mig at opdatere lidt . Bare lige til orientering, hvis nu nogle af de gamle skulle undre sig.

Vi er et kvit-fællesskab, hvor der er plads til alle.
Eneste optagelseskriterium er røgfrihed. Alle skal være eller ville det, der må nemlig ikke ryges i dette skab.

Vi har KVITs program.

Vi har grobunden, her hvor tanken om rygestop spirer.

Vi har hæderspladsen, også kaldet vuggestuen (0-3 måneder).
Mange lektier og opgaver, KVIT holder vågent øje og følger nøje.

Vi har legestuen for dimittender (3-12 måneder)
KVITs program er gennemført og bestået. Kvit-svendebrevet er opnået.
Større frihed, få opgaver, dog ingen behøver at ”stå tilbage ene og forladt”
KVIT er her jo stadig!

Vi har 1-års klubben.
Her lærer vi takt og tone og forbereder os til at indtræde i den fornemme 2-års klub.

Vi har 2-års klubben.
Her er næserne højt i sky, langt oppe over røgtågerne.
Der udveksles minder om gamle dage.
De trælse er glemt for længe, længe siden.

Og så har vi KVIT-klubben, der hvor vi alle mødes.

Der udstedes gæstekort til alle klubber. Det er jo vigtigt at udveksle erfaringer og spændende at høre om andres oplevelser.

Vi har plads, ventiler og rummelighed til alle.
Vi fejrer hver en anledning, vi selv finder grund til.
Vi har ufatteligt mange jubilæer.
Vi kvitter tobakken; men det er så sandelig ikke kedeligt at kvitte.
Vi er en mangfoldig skare med ufatteligt mange ressourcer.
Vi bidrager hver især med det, vi kan

Har jeg glemt noget?

Knus og fortsat rigtig god kvit-tur

Birgit

Topic Godkendelse af referat
Author: Lollikerik 26-03-2011 22:42:19

Som medvirkende ved stiftende generalforsamling kan jeg bekræfte Lilleknuds udlægning af teksten. Dog mener jeg ikke, at vi i 2-årsklubben har næsen helt i sky. Vi kigger kun så meget opad, at vi kan skimte vores forgyldte glorier og pudse dem.
Tak og tulipaner til referenten
MIAU

Topic Hej Lollikerik
Author: Tidligere medlem 15-12-2011 17:06:28

:-D er ny/ammel herinde og ledte med lys og lygte efter personer fra en svunden tid.
Alt koksede for mig sidst, jeg var herinde under navnet Carmen
Har haft meget store problemer med overhovedet at komme ind igen - lykkedes d.d. hvor jeg er på 9. røgfri døgn. Kan se, du fortsat holder den muntre fane højt - dejligt. Vh tidl Carmen

Topic Du førte vedtægterne videre til os andre
Author: Tidligere medlem 26-03-2011 13:15:56

Kære Birgit

Jeg håber de nye vil læse dem,fordi jeg synes de er gode og humoristiske.Knus

Topic ;o))) Godt referat
Author: slettet1260 27-03-2011 11:12:32

Hej lilleknud/Birgit.
Det er mig en ære og glæde at være medlem af kvitfællesskabet. Herligt med dit referat fra sidste generalforsamling. Een ting er sikkert: Der behøves ingen ordstyrer med de fantastisk diciplinerede mødedeltagere der er her. Ingen taler i munden på hinanden eller skændes over ligegyldigheder, men der er plads til alle som har noget på hjerte. Man tager ordet, når det bliver ens tur og der bliver virkeligt talt pænt til hinanden. Der hersker en dejlig respekt og en støttende atmosfære her i fællesskabet. Og det er jo glædeligt at medlemsskaren synes at vokse støt ;o)
Og så er det så dejligt, at fællesskabet har et helt klart formål - som tydeligt fremgår af vedtægterne:
"Det er foreningens klare formål at medlemmerne bliver fri for slaveriet og den usunde, dyre og ildelugtende afhængighed af tobak" !
Glæder mig til næste generalforsamling ;o))

Topic ;o))) Godt referat
Author: slettet1260 27-03-2011 11:12:32

Hej lilleknud/Birgit.
Det er mig en ære og glæde at være medlem af kvitfællesskabet. Herligt med dit referat fra sidste generalforsamling. Een ting er sikkert: Der behøves ingen ordstyrer med de fantastisk diciplinerede mødedeltagere der er her. Ingen taler i munden på hinanden eller skændes over ligegyldigheder, men der er plads til alle som har noget på hjerte. Man tager ordet, når det bliver ens tur og der bliver virkeligt talt pænt til hinanden. Der hersker en dejlig respekt og en støttende atmosfære her i fællesskabet. Og det er jo glædeligt at medlemsskaren synes at vokse støt ;o)
Og så er det så dejligt, at fællesskabet har et helt klart formål - som tydeligt fremgår af vedtægterne:
"Det er foreningens klare formål at medlemmerne bliver fri for slaveriet og den usunde, dyre og ildelugtende afhængighed af tobak" !
Glæder mig til næste generalforsamling ;o))