Topic | Vi kæmper - Vi VINDER!!! |
Author: | Tidligere medlem 17-11-2011 11:51:32 |
Rygning er det værste stof vi mennesker kan pådrage vores ellers sunde krop som vi bliver født med men som vi ødelagde stille og roligt med vores gifte stof men NU er vi jo STOF fri. Vi alle er på den gode og rene vej frem i livet! Jeg sidder her med en liste foran mig som jeg super gerne vil dele ud af til alle jer her på Kvit, inklusiv mig selv! Disse ord er IKKE ment som noget negativt eller skal føles som om at man banker sig selv oveni hovedet. Jeg tænker omkring disse ord jeg vil beskrive er: HJÆLP til SELVHJÆLP! Håber/ønsker at dette bliver taget positivt imod i samme positive ånd som jeg har skrevet det. Dette hjælper i hvert fald mig når jeg synes/føler at nogle dage er sværere end andre at komme igennem. Det er ens tankemønstre som skal have en hjælpende hånd og må indrømme, efter jeg blev opmærksom på realiteten og virkeligheden som er beviseligt fra Rigshospitalets opgørelse hvor ondt dette ryger stof gør ved os mennesker! Tag dig tid og læs det igennem. Kom gerne med kommentar men igen, det er desværre sådan statistikken er herhjemme i Danmark! Rygning står for 90% af alt lungekræft der findes. En femtedel af alle dødsfald i hele Danmark opstår pga. rygning! Rygning koster flere liv HVER eneste dag END alkohol misbrug/stofmisbrug/overvægt tilsammen DET er uhyggeligt synes jeg! Chancen for at dø af lungekræft er 23 gange højere hvis man ryger! Rygning kan give kræft i nyrerne-lungerne-leveren-blæren-maven-stemmebåndet-læberne-tungen og resten af kroppen men det ved vi jo godt! Den største dødsårsag i hele verden er hjertet! 9 ud af 10 rygere vil rent faktisk gerne stoppe, de har bare IKKE taget beslutningen om at stoppe SOM VI HAR! 40tusind af de rygere vil dø Per.år Statistik fra Rigshospitalet lyder sådan her, hvor mange organer der blev fjernet sidste år pga rygning der gav kræft! Prøv at læs listen. Du kender den sikkert i forvejen Vi VAR jo rygere. Krops organer: 521 Lunger 71 Tunger 221 Stemmebånd 82 Mavesække 68 Livmødre 85 Blære 115 Nyrer og 457 andre forskellige organer. Bare sidste år pga rygning! Hver anden ryger får kræft, det er garanteret. Der er ikke engang så gode odds for at vinde i Poker! Jeg personligt synes det er ekstremt tanke vækkende og jeg må indrømme at dette er helt klart med til at hjælpe mig igennem de gode og mindre gode dage som EKS RYGER. Måske andre herinde vil have gavn af denne liste?! Giver i hvert fald mig mod på at holde mig totalt clean! Hver dag er en indre kamp mod stofferne men jeg tror på at hvor der er vilje er der også vej Intet er umuligt for den som bærer viljen i sit hjerte! Vi kæmper og vi VINDER!! |
|
Topic | Godt indlæg |
Author: | Tidligere medlem 17-11-2011 12:05:15 |
Hej monica Som du skriver,er der vilje er der vej.Jeg ønsker dig held og lykke på din vej.mvh |
|
Topic | Genkendt |
Author: | slettet1260 20-11-2011 16:15:54 |
Se min kommentar til lilleknud / Birgit ;o)) Knus |
|
Topic | Valdemar |
Author: | Tidligere medlem 20-11-2011 16:57:30 |
Kære Valdemar Dig kan jeg åbentbart ikke narre.Rigtig flot skrevet i Lilleknud/Birgits indlæg.-Birgit ved at jeg er her,men navnet har jeg ikke fortalt.-Der er ingen grund til at være "anonym" nu fremover.-Du havde ret.Der er mange jeg gerne vil følge/læse om på deres vej.-Jeg er ikke helt klar endnu.VELKOMMEN hjem.Stort knus |
|
Topic | Går det O.K. ? |
Author: | slettet1260 29-11-2011 11:45:59 |
Kære Lyspunkt. Bare lige for at høre om alt går som det skal ;o) KNUS |
|
Topic | Velkommen |
Author: | Tidligere medlem 20-11-2011 17:32:29 |
Velkommen tilbage. Det gælder jer begge. Og mig narrede du altså heller ikke, kære kvit-ven med de smukke og livsbekræftende navne. Ikke helt klar; men godt på vej. Knus |
|