Annonce

Debatforum

Ris og ros

Topic Det ville være perfekt, hvis...
Author: slettet23 11-11-2010 08:33:50

Kvit.dk også kunne bruges til vægttab/vægtkontrol .....
Mange bøvler med ekstra kg i forbindelse med rygestop og jeg syntes det kunne være dejligt at have mulighed for at få styr på det samtidig med at man kvitter smøgerne, det ville give ekstra velvære .....

Bare en tanke ; )

Topic 1 ting af gangen
Author: slettet23 11-11-2010 08:35:02

Når forbrændingen falder tager man på hvis ikke man tænker sig rigtig meget om. Men med en ting som at stoppe med at ryge, er det rigtig rigtig svært at skulle koncenterer sig om det også, og typisk koster det 4-8 kg at stoppe.
Personlig prøver jeg da at beherske mig for ikke at tage alt for meget på, men må acceptere at der kommer noget (det er en stor forandring for krop og sind) og jeg tror på at jeg kan tabe mig senere (mon ikke hvis man kan kvitte smøgerne).
En ting af gangen, og lige nu er det smøgerne der er vigtigst.

Topic vægttab/vægtkontrol
Author: slettet23 11-11-2010 08:34:17

Hej Marlie
"Det er lige ud af landevejen". Jeg siger ikke at det ikke kan være svært, men når/hvis man kan klare et rygestop, så kan man også klare et vægttab. Det er jeg ret sikker på ;o) Stofskiftet falder med ca. 10% når man holder op med at ryge. Derfor skal man spise 10% færre kalorier eller motionere de 10% ekstra kalorier væk. Det er et spørgsmål om indtag og forbrænding af kalorier. Hvis man indtager felere kalorier end man forbrænder, ja, så tager man på i vægt. Så enkelt er det! ;o)) Bemærk: Jeg siger ikke at det er let, men som et rygestop er det et spørgsmål motivation OG vilje/beslutsomhed. Hvis du virkelig VIL tabe dig, så kan du også. Nu er du jo "kun" 22 dage "gammel" som eks-ryger, så måske skal du (og andre nyere kvittere) lige vente en månedstid med at koncentrere dig om vægten. Det har jeg selv gjort ( det virkede for mig). Jeg skal nu ikke længere bruge så meget viljestyrke på rygestoppet, så nu koncentrerer jeg mig mere om, hvad jeg putter i hovedet. Jeg tog 2 kg. på den første måned af mit rygestop. Nu har jeg tabt et ½ kg. igen. Og jeg er sikker på, at de sidste 1½ kg. også ryger af.