Topic | Hader sætningen : >En kold tyrker !!!!!!! |
Author: | slettet240 26-02-2011 15:17:27 |
Kan vi kvittere ikke finde på et andet udtryk ? Hvad med : rygestop uden nikotinerstatninger? For hvad er en kold tyrker ??? Jeg kender ingen kolde tyrkere, tværtigmod :-) |
|
Topic | A cold turkey |
Author: | slettet1260 27-02-2011 14:57:52 |
"En kold kalkun" på engelsk er så "bare blevet fordansket" til "en kold tyrker" |
|
Topic | Andet udtryk |
Author: | slettet1260 27-02-2011 14:53:37 |
Hej janesi. Udtrykket "en kold tyrker" stammer jo fra misbrugsmiljøet - fra narkomanerne som holder op med at fixe uden brug af andre stoffer med alle de abstinenser, det medfører. Jeg ved ikke hvordan udtrykket er opstået, men lad os bare finde på et andet udtryk: Jeg vil så kalde det at holde op med at ryge uden brug af andre "hjælpemideler" for : "EN KOLD NIKOTINDÆMON" ;o))) Det er vel det, det handler om: At gøre (den indre) Nikotindæmon helt kold og uden for indflydelse. |
|
Topic | Andet udtryk |
Author: | slettet1260 27-02-2011 14:53:36 |
Hej janesi. Udtrykket "en kold tyrker" stammer jo fra misbrugsmiljøet - fra narkomanerne som holder op med at fixe uden brug af andre stoffer med alle de abstinenser, det medfører. Jeg ved ikke hvordan udtrykket er opstået, men lad os bare finde på et andet udtryk: Jeg vil så kalde det at holde op med at ryge uden brug af andre "hjælpemideler" for : "EN KOLD NIKOTINDÆMON" ;o))) Det er vel det, det handler om: At gøre (den indre) Nikotindæmon helt kold og uden for indflydelse. |
|
Topic | Andet udtryk |
Author: | slettet1260 27-02-2011 14:53:21 |
|
Topic | Janesi |
Author: | Tidligere medlem 26-02-2011 16:50:55 |
Jeg ved faktisk ikke hvor ordet kommer fra?og jeg kender heller ikke nogen kolde tyrkere.Tak for din venlige hilsen-Jeg prøver "uden erstatninger"i første omgang.Knus |
|
Topic | En kold tyrker |
Author: | Tidligere medlem 27-02-2011 13:14:50 |
En kold kalkun. Thi det er et udtryk vi har "fået" fra USA. |
|
Topic | En kold tyrker |
Author: | Tidligere medlem 27-02-2011 13:30:01 |
Ups. Det gik lige hurtigt nok med at få sendt. Thi det jeg egentlig vil sige er at: med eller uden nikotinhjælpemidler er ikke det vigtigste. Vigtigst er hvad der virker, at det giver mening og at det varer ved. Knus og fortsat rigtig god kvit-tur. |
|